Odezva na dopis členům MSKCHPL

Napsal Leonberger.bloger.cz (») 13. 8. 2010 v kategorii MSKCHPL, přečteno: 4433×
ptaci8.jpg

Ač jsem neměl v úmyslu zveřejňovat žádné ohlasy na rozeslaný dopis členům MSKCHPL, činím tak poté, co klub zveřejnil dva e-maily (od paní Gintarové a paní Pláškové) adresované mě. Dělá to dojem, že jsou to ohlasy napsané na objednávku. A tak jsem vedení klubu rovněž požádal o zveřejnění mých odpovědí oběma pisatelkám. Výsledek? Moje odpovědi samozřejmě na stránkách MSKCHPL nejsou. Proto je uveřejňuji zde.
Laskavý čtenář si udělá vlastní názor i bez dalších komentářů.
J.Lukeš
============================================

Ohlas č. 1 - paní Gintarová


5.8.2010
Vážený pane Lukeši,

Po Leonovi jsem dlouho toužila a šetřila, abych si takového psa mohla
pořídit. Přes různé peripetie jsem si nakonec domů dovezla fenečku, ač má
světlejší barvu, která je v jiných zemích naprosto běžná, když tedy
apelujete na to jak a co  dělají ostatní kluby v Evropě,  jsme některým
chovatelům trnem v oku /a paní Pavlovská to není /. Bohužel jsem z úst
paní Šmrhové několikrát, ačkoliv ji osobně vůbec neznám a ani Vás, slyšela
nehezkou kritiku, která mě velmi zabolela a to hlavně, když odrazovala
budoucí zájemce o štěňata z mé chovné stanice. Na rozdíl od Vás nemám s
MSCHPL žádné problémy a ani neznám nikoho z majitelů , kdo by si na vedení
klubu stěžoval. Jezdíme si do Zubří vždy odpočinout a pobavit se a
dovoluji si Vás upozornit, že chov je čistě zájmová a dobrovolná věc a to co tady
rozpoutáváte Vy, se mi vůbec nelíbí. Vaše velkochovy nemají vůbec nic
společného s láskou k Leonbergerům a co jsem mohla sledovat naposledy, že
jste nechali nakrýt 8 letou fenku, která na tu Vaši posedlost, doplatila,
tak to se nezlobte, ale tohle by mělo být naopak klubem potrestáno. Být na
mě, napařím Vám pokutu za týrání.  Nepodaří se Vám, aby zabřezla jedna
fenka, už nakrýváte druhou. Připadáte mi jako výrobna na štěňata.
Nezávidím Vám, je mi Vás líto. Tohle se se zvířaty nedělá. A doufám, že s paklíky
plných mocí přijde co nejvíce chovatelů, protože svým jednáním jste si
kolem sebe nadělali s p. Šmrhovou hodně nepřátel.
Také jsem sledovala na internetu diskuzi, jak urážíte a napadáte jiné
chovatele za jejich názory, které nejsou od mého tak odlišné, tak jen
doufám, že člověk jako Vy neprorazí.

S pozdravem Petra Gintarová, CHS Z Vysokova

Moje odpověď

11.8.2010
Vážená paní Gintarová,

Svou odpověď na Váš e-mail uvedu citací z jednoho článku paní M.Šilhavecké, uveřejněném ve Zpravodaji KCHL  č.3/2003: „Ono ale opravdu nezáleží, jestli má člověk prvního nebo pátého psa, ale zda je ochoten se problematikou okolo chovu intenzivně a bez předsudků zabývat a v neposlední řadě připustit, že může existovat i jiný názor než je právě můj a že může být také třeba správný, nebo alespoň k zamyšlení. Takže vždy je lepší spoléhat na svůj úsudek, než bez rozmyslu něco opakovat.“ Jistě se mnou budete souhlasit, že to jsou rozumná slova a bylo by namístě uvést je do praxe, nemyslíte?

Právě tento článek paní Šilhavecké, kterou dobře znáte a mnohé informace čerpáte právě od ní, nazvaný Barvy u leonbergerů, bude pro Vás velmi zajímavý a mnohé Vám snad objasní. I po letech je článek stále stejně aktuální. Nemohu za to, že, jak píšete, je Vaše světlejší fenka trnem v oku některým chovatelům. Ujišťuji Vás, že barva Vaší fenečky mi rozhodně trnem v oku není. Za ty roky mezi leonbergery jsem se tu a tam něco naučil a celkem dobře znám standard. Pakliže je barva standardní, není co řešit. Ostatně, kdyby nebyla, těžko by bývala prošla úspěšně bonitací. Barva u psů je čistě věcí osobního vkusu toho kterého z nás. Nic víc, nic míň. A co se chovu týče, stav přesně popsala paní Šilhavecká.

Píšete, že mne ani pí.Šmrhovou osobně neznáte, jak je tedy možné, že jste z úst pí.Šmrhové slyšela, že odrazovala zájemce o štěňata z Vaší chovatelské stanice? Mimochodem, otcem Vašich štěňat je Andy Bady od Zeleného buku, syn naší Angie B. a jeho majitele řadíme mezi naše kamarády. Z jakého důvodu bychom tedy měli někomu rozmlouvat Vaše štěně? A kdo a proč by se nás na to ptal? Obvykle se zájemci o štěňata radí o výběru s poradkyní chovu.
Víte, ono je velmi snadné vložit někomu nějaké tvrzení do úst a vytvořit tak parádní pomluvu či drb a poškodit tak člověka, aniž by se mohl bránit. Ověřila jste si své informace? Dotázala jste se nějakým způsobem pí.Šmrhové, zda je toto pravdivé? Jak by se Vám např. líbilo, kdybych na svých webových stránkách zveřejnil, že jsem se doslechl, že paní Gintarová krade v místním supermarketu, že je zlodějka. Toto tvrzení bych vypustil do světa bez ověření. Co na tom, že to není pravda? To křivé obvinění už z Vás nikdy nikdo nesmyje. Jistě by se Vám to nelíbilo, ale přitom Vy sama špiníte druhé, aniž byste pro svá tvrzení měla nějaké důkazy krom toho, že Vám to někdo někdy někde řekl.

Paní Gintarová, nakrýt zdravou fenu v souladu se zápisním řádem není týrání. Chcete-li za takový postup někoho pokutovat, divím se Vám, že jste sama nepodala odpovídající návrh na změnu zápisního řádu k projednání členskou schůzí. A že Alma, byť ve skvělé kondici, o svůj vrh přišla? Není první ani poslední, i takové tragédie k chovu patří, bohužel To Vám potvrdí nejeden chovatel včetně paní poradkyně chovu Kubové.
Píšete, že „Nepodaří se Vám, aby zabřezla jedna fenka, už nakrýváte druhou.“, ale to vlastně hovoříte a napadáte také např. paní poradkyni chovu Kubovou. Ta chtěla nakrýt jednu fenu a když se jí krytí nezdařilo, hned nakryla další fenu. A tu byste také potrestala pokutou za týrání, protože její téměř sedmiletá fenka doplatila na „její posedlost“?! Nechci se paní poradkyně dotknout tím, že jsem si ji vybral za příklad, na kterém dokazuji, že Váš metr není příliš rozumný. Vybral jsem ji proto, že je to osoba Vám blízká a k ní byste jistě tak přísná nebyla. Chovatel má nebo by měl mít nějaký chovatelský záměr a podle něj pak nakrývá své feny. Víte, asi je na tom Vašem tvrzení něco hodně hodně podivného! Pro každého chovatele a každou fenku je tragédie, když jí zemřou štěňata a věřte, že se to může stát kdykoliv komukoliv. Přestože jste tak útočná k nám a našim psům, nikdy bych Vám takovou zkušenost nepřál. Stejně jako zkušenost, kdy musíte bojovat za záchranu života otráveného psa.

Proč si myslíte, že něco rozpoutávám? Přečtěte si pozorně mé návrhy, rozhodně tam není nic, co by způsobilo újmu leonbergerům nebo jejich majitelům. Naopak, jednoduchá, ale jasná pravidla by zjednodušila všem členům klubový, potažmo chovatelský život. Nikdy není dobré, když má v nějakém spolku moc jedna či dvě osoby, které neomezeně vládnou a nepohodlným či neoblíbeným lidem beztrestně škodí, udělují pokuty apod. Využil jsem tedy dle stanov právo člena, kterým je zaslání pozměňovacích návrhů klubových řádů k členské schůzi. Poněvadž výbor MSKCHPL neotiskl návrhy v mnou zaslané formě, rozeslal jsem je členům klubu sám. Ani na internetu ani nikde jinde neurážím a nenapadám jiné chovatele za jejich názory. Na rozdíl od Vás jsem se vždy ke svým příspěvkům podepsal. To, že jsou mi přisuzovány mnohé anonymní příspěvky v diskusi, s tím nic nenadělám, protože tomu se nelze bránit jak už o tom bylo psáno výše. Naopak jsem stejného mínění jako zde zmíněná paní Šilhavecká, že máme všichni na svůj názor právo, ale neměli bychom přestoupit určité meze a dostat se k šíření nepravdivých informací o komkoliv a tím poškozovat jeho dobré jméno a způsobit mu takovým krokem újmu. Nad svými tvrzeními, kterými jste tyto meze překročila, byste se měla zamyslet. Buďto byste je měla doložit nebo se mě, ale hlavně pí.Šmrhové veřejně omluvit tam, kde jste nechala Váš dopis adresovaný mě zveřejnit.

Paní Gintarová, zvolila jste vůči mně velmi agresivní tón. I když se říká „na hrubý pytel hrubá záplata“ odpovídám Vám tónem vstřícným. Vzhledem k tomu, že se osobně neznáme, zvu Vás k nám do Milotiček. V osobním rozhovoru se často vyjasní různé předsudky nabyté našeptáváním různých třetích osob, které svým intrikařením štvou proti sobě členy klubu. Můžete přijet kdykoliv, samozřejmě i bez předešlého ohlášení. Jen v takovém případě se může stát, že zrovna nebudeme doma. Nabízím Vám tímto, abyste se na vlastní oči přesvědčila, že i naše feny jsou námi milovány jako členky rodiny a lásky se jim dostává tolik, že žádná z nich zaručeně nestrádá. Přijedete-li v době štěňat, uvidíte, jakým způsobem
o štěňata pečujeme, kde jsou odchovávána a jestli náš odchov má něco společného z velkochovem. Myslím, že by bylo pro Vás zajímavé, podívat se např. na klubovou výstavu do Leonbergu a seznámit se zde s evropskou populací leonbergerů a se známými chovateli. Zjistila byste, že je mnoho chovatelských stanic, které vlastní více jak pět chovných leonů a mají více než jeden vrh za rok. Asi těžko byste si dovolila říct, že např. takové stanice jako namátkou Skjaergaardens, Dragongardens, Gep's Big Bear's, Martenlake's, Teamaides, Namupalan, Aldibaras, Ralissa, v. Welland, v. Dreiburgerland, Löwe v. Walhall, v. Holzland, v. Löwengarten, Jerichower Land, Rosaceae  a mnohé a mnohé další, že jsou velkochovy, že týrají svá zvířata chovem a podobné věci. V Evropě je řada chovatelů, kteří leony chovají desítky let, odchovali stovky štěňat a nikdo nikdo by se jim neodvážil říci, že jsou velkochovatelé nebo, jak píšete „výrobna na štěňata“. Naopak, jsou uznávaní právě proto, že chovají dlouho a hodně, že se v chovu o něco snaží…..Je smutné, že u nás takoví chovatelé prakticky nejsou. Víte, proč nejsou?
Pojeďte do Leonbergu s námi, přesvědčit se na vlastní oči i uši třeba o tom, jak se tam posuzují světleji či tmavěji zbarvení jedinci, že je nikdo nehaní, že si lidi fandí navzájem, zkrátka, že může být na takové akci přátelská atmosféra pro všechny zúčastněné.

Přeji Vám, aby se Vám dařilo a to nejen v chovu! 

S pozdravem

Jaroslav Lukeš, Milotičky

======================================

Ohlas č. 2 - paní Plášková

8.8.2010
Dobrý den pane Lukeš,
děkuji Vám za zaslaný email a dovolte mi vyjádřit se k němu. Jsem  majitelka fenky Leonbergra, kterou jsem si vysnila.
Tohoto psa miluju jako člena rodiny, a doufám, že se mi podaří letos nebo příští rok odchovat taky nějaké štěňátka. Nevím co mám říci a jak se vyjádřit, ale
rozhodně souhlasím s tím , že pes by se měl chovat pro zálibu a ne pro peníze, tudíž souhlasím s tím , že chov by měl být řízený a nevidím nic špatného
na vydání krycího listu a popřípadě pomoci s výběrem chovného psa. Bohužel za tu dobu co jezdím na klubové výstavy jsem se začala trochu zajímat i o jiné
leony a lidi kolem nich.Taky věřím, že do Zubří do kterého se tešíme vždy celá rodina ještě dlouho jezdit budu a taky se tam setkávat s lidma , kteří mají leony rádi a žijí pro ně. Tímto příkladem je pro mě pan Zeman, který jak člověk vidí , má léta zkušeností a taky má své psy rád a to je vidět na psech.
Bohužel jsem si početla v jiném zpravodaji KCHL o vyloučení p.Šmrhové z klubu a to z důvodů chovu štěňat, a zdá se mi divné aby se fena přehlásila do jiného klubu
či k jinému majiteli jen z toho důvodu aby se na ní mohlo chovat dál. Myslím, že když má fena 1x či 2x štěňata, že to stačí a pokud je stanoveno, že fena má mít štěňata nejvíce 3x tak je to asi s nějakého důvodu a myslím si že s toho ,že bohužel naši velcí mazlíci stárnou o něco dříve a to snad ví každý kdo leona má, tak je to a nezlobte se  na mě ale pokud někdo musí mít štěňata mermomoci vícekrát tak to u mě dělá ten člověk pouze pro kšeft!!
Znovu Vám chci říct, že budu rozhodně tak, jako určitě většina členů stát za dosavadním vedením klubu , které mě ničím neublížilo a myslím že se snaží, aby klub šlapal tak jak má.
Ještě k plným mocím, pokud bych se sama nemohla účastnit na schůzi, tak bych byla ráda a plnou moc poskytla, zvláště když půjde o důležité kroky. Dosavadní vedení již nějaký čas znám, Vás bohužel ne a Vaše rozpory s klubem a napadání se navzájem se mi nelíbí (tak podobně už jsme přišli o kyn,klub u nás) a taky Vaše neustálé srovnávání se zahraničními kluby?
Pokud se Vám u nás v klubu nelíbí - nikdo nikoho nedrží a můžete jinam (pokud Vás chtěji?) a nebo nebrání k založení klubu vlastního.
Doufám, že se nezlobíte za můj názor
 S pozdravem
               A.Plášková

Moje odpověď

11.8.2010
Dobrý den paní Plášková,

nezlobím se na Vás kvůli Vašemu názoru, neboť jsem přesvědčen, že jste vše, co jste napsala, myslela dobře. Je však nutné rozlišovat mezi vlastními názory a šířením nepravdivých informací, zejména mohou-li dotyčné osobě způsobit újmu v podobě poškozování dobrého jména. Přesně takovou nepravdivou informací, kterou ve svém dopise uvádíte, zejména jeho umístěním na klubové stránky MSKCHPL, je, že „jste si početla v jiném zpravodaji KCHL o vyloučení pí.Šmrhové z klubu a to z důvodu chovu štěňat“. Taková informace v žádném Zpravodaji KCHL zveřejněna nebyla! Jsem toho názoru, že byste se měla nad svými výroky zamyslet a buďto je doložit nebo Vaše mylné tvrzení ze stránek MSKCHPL nechat odstranit a na stejném místě, kde byly zveřejněny, se pí.Šmrhové omluvit.

Samozřejmě Vám Váš názor na to, jak často chovat nikdo nebere, ale těžko můžete veřejně někoho odsuzovat za něco, co neodporuje pravidlům chovu, která jsou dána zápisním řádem. Jestli však s nimi nejste spokojena, nic a nikdo Vám nebrání v podání vlastních návrhů na změny klubových řádů, tak jako jsem to udělal například já.

Píšete, že mne neznáte, ale zároveň mne odsuzujete. Přijměte mé pozvání k nám do Milotiček. Můžete přijet kdykoliv. Budete-li chtít i bez předešlého ohlášení, v takovém případě se ovšem může stát, že bychom nemuseli být zrovna doma. Jsem přesvědčen, že od nás odjedete s poněkud jiným názorem, než s tím, který na nás máte. I naše feny jsou námi milovány jako členky rodiny a lásky se jim dostává tolik, že žádná z nich zaručeně nestrádá. Přijedete-li, když budeme mít zrovna štěňata, uvidíte, že i u nás se chová ze záliby a třeba získáte od nás i nějakou tu zkušenost.

Přeji Vám, aby se Vám nejen v chovu dařilo.

S pozdravem

Jaroslav Lukeš, Milotičky

Odpověď paní Pláškové

11.8.2010
Dobrý večer pane Lukeš,
děkuji Vám za odpověď, zároveň  Vám musím říct, že určitě nikoho neurážím a nepůsobím újmu na nebo poškození jiné osoby. Nic bych nepsala a zatím si stojím, kdybych si o tom opravdu nepřečetla. To co jsem si přečetla v zpravodaji , to Vám posílám v příloze a jestli to není pravda - tudíž se Vám omlouvám , ale asi to napsali ve zpravodaji nepravdivě. Ještě k tomu, že Vás neznám, samozřejmě Vás od vidění z výstav znám a vyslechla jsem si Vaše rozepře... naposledy na poslední klubovce.
A pokud chcete říct , že jsem ve svém dopise , který jsem Vám napsala uvedla že se špatně staráte o štěňata, tak se asi velmi mýlíte Vy, nic takového (a mám to před sebou ) jsem tam neuvedla , jak píšete. Týkalo se to jen krytí feny, což se mi nelíbí a nemám se tudíž komu za co omlouvat.
Děkuji za pozvání k Vám do chovné stanice, ale určitě se nestavím. A nebudu šířit že se špatně staráte, pokud bych to neviděla na vlastní oči!
Píšu  Vám jen znovu to , že jsem v tomto klubu spokojena a nic na něm měnit nehodlám a pro co budu na schůzi hlasovat to je jen moje věc.
Tak se mějte hezky a v září na viděnou ať už to dopadne jak chce

    s pozdravem
                        A. Plášková

PS: myslím , že štěňata od Vás a taky Vaši psi jsou velmi hezcí, a to Vám píšu taky svůj názor.

Příloha: Obrázek str. 16 Zpravodaje KCHL 2/2010   P-Smrhova

==============================================

Ohlas č. 3 - pan Zeman, místopředseda MSKCHPL

5.8.2010
Pane Lukeši,

Pokud se na mne budete obracet, jako člen klubu J.Lukeš ke členovi výboru MSKCHPL, nemám námitek. Vyprošuji si kontaktování mé osoby jako řadového člena klubu. Stane-li se tak ještě jednou, dám si vaši emailovou adresu do seznamu nevyžádaných pošt se všemi možnými následky.

J.Zeman

 ===============================================

Dnes, tj. v pondělí 16.8.2010 ve večerních hodinách se na stránkách MSKCHPL objevily mé odpovědi na dopisy paní Gintarové a Pláškové, jak jsem před pěti dny požadoval. Ovšem nikoliv na titulní straně, jak byly celý týden oba štvavé dopisy,  ale mají samostatný odkaz. Výbor to vysvětluje následovně: "Odpovědi na návrhy změn normativů se rozrostly a nemohou být nadále na titulní straně, proto si je můžete přečíst na tomto odkazu."

Zajímavé je, že když jsem požádal o zveřejnění mých návrhů změn klubových řádů k členské schůzi s komentářem a vysvětlením, nebylo to možné. Ale když takovéhle podivné osoby požádají o zveřejnění štvavých dopisů, je jim obratem vyhověno. Pokud napíšu v podobném duchu dopis na někoho ze členů klubu, také ho uveřejní?! A to se tedy můžeme takto navzájem napadat a očerňovat?! K čemu je pak dobrý takovýhle zájmový spolek, kde jsou štvavé e-maily důležitější než návrhy členů týkajících se chovu a klubového života ke členské schůzi?
A´t se podíváte na klubové stránky chovatelů leonbergerů kteréhokoliv státu, nikdy nikde nenajdete podobnou štvavou kampaň proti čelnům klubu. Bohužel, v tomto mají oba kluby světové prvenství.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a dvanáct